Sådan gennemskuer du målretningen af en Facebookannonce

Udgivet af Marie Bisgaard

Hvorfor ser du netop de Facebookannoncer, du gør?

Det er velkendt, at Facebook har masser af data om deres brugere – alt sammen indsamlet på baggrund af din adfærd og de oplysninger, du selv giver tjenesten.

I videoen giver jeg dig konkrete eksempler på, hvordan disse data hjælper Facebookannoncører med at målrette deres indhold til netop de personer, der kunne tænkes at være interesseret i deres brand.

Jeg kommer blandt andet ind på demografi, lookalikes, websitebesøg og ikke mindst konceptet “interesser”. Sidst, men ikke mindst viser jeg dig, hvor du kan finde de oplysninger, Facebook har registreret om dig.

 

Har du spørgsmål til videoen? Tøv ikke med at lægge en kommentar. 🙂

Kategorier: Digital

0 Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.